Skønne Fanø

Del gerne dette indlæg

Der er ingen tvivl om, at jeg har tabt mit hjerte til skønne Fanø -ikke mindst i den uge, hvor der er strikkefestival.

Igen i år havde jeg følgeskab af min skønne veninde, Christel. Vi er lige strikketossede, så vi går rigtig godt i spænd på sådan en tur ?

For at få tid til at nyde øen, startede vi hjemmefra i god tid, faktisk allerede onsdag, men det gav os også tid til at gøre et par stop på vejen, så vi nåede både frokost (hi hi, rigtig sund frokost…) og besøg i en spændende strikkebutik i Esbjerg, inden vi sejlede den korte tur fra Esbjerg til Fanø.

Modsat tidligere år, hvor vi havde lejet en lille feriebolig i hjertet af det gamle Nordby, skulle vi i år for første gang bo på det nyåbnede Fanø night and stay. Vi var lidt spændte, men vi blev positivt overraskede over de hyggelige omgivelser og den supersøde betjening.

Lige udenfor Fanø night and stay, ligger på den ene side den smukkeste uberørte natur, hvor råvildtet vandrede roligt omkring uden at tage den store notits af mig, da jeg udforskede området.

Værelserne var fine, enkelt møblerede (der var god plads til vores indkøb!) og vi fik ret hurtigt, det vigtigste pakket ud – Nesscafe og rødvin ☕?

Torsdag havde vi tilmeldt os en “tyvstarts strikkecafe” i Betahuset. Et rigtig hyggeligt arrangement, som mange havde tilmeldt sig, men desværre “glemte” en del at møde op, så vi havde tomme stole og masser af kaffe og kage.

Inden strikkecafeen nåede vi en tur til stranden og kunne nyde, at vi havde husket både gummistøvler og regntøj, for der var fuld gang i vinden og et kig på vejrudsigten, var ikke opløftende, hvis vi havde drømt om stille vejr med solskin og 25 grader

Vi kunne godt se, det skulle blæse en del fredag og vi fik også tjekket, at håret sad godt fast, da vi fredag formiddag besøgte Sønderho, men vi havde ikke forestillet os det syn, der mødte os, da vi kom tilbage til Nordby, for at komme på vores første workshop. Vejen ned til havnen var simpelthen lukket på grund af vand og da vi kom hen til Betahuset, hvor vi skulle undervises, kunne vi se hvorfor

Billederne er taget samme sted – det øverste er taget fredag kl. 13.30 og det nederste er taget torsdag kl. 19.30.
Flere af vores medkursister havde været i Bazarteltet fredag formiddag og havde måttet smide sko og strømper, for at komme gennem vandmasserne udenfor teltet.

I god tid inden strikkefestivallen, havde vi modtaget mail fra Sidsel Høivik, med instruktioner om prøver hun gerne ville have vi strikkede inden fredagens workshop.
I løbet af workshoppen, blev prøverne dekorerede med diverse hæklede masker. Det var supersjovt og gav en masse inspiration.

men også sult og heldigvis havde vi fået et bord hos Sylvester, så vi kunne få deres helt uovertrufne wienerschnitzel og en Fanø øl.

Lørdag skulle jeg ikke til nogen workshops – og det gik hårdt ud over min bankkonto ☺

men det var nogle ret lækre ting jeg fik købt mig – ren luksus som jeg vil nyde at bruge.

Lørdag aften skulle Christel til koncert og spisning i teltet, så da jeg havde afleveret hende, kørte jeg ud til Fanø Bad og nød udsigten og de fantastiske skyformationer, mens jeg spiste min medbragte slagtersandwich

Søndag viste vejret sig heldigvis fra en lidt lysere side, så vi tog atter turen til Sønderho, denne gang for at indtage én af de “Tre søstre”s lækre is, inden vi skulle på årets sidste workshop.

Mandag formiddag var det farvel – og på gensyn til skønne Fanø.